lördag 26 oktober 2013

KitchenAid ♡

Först och främst vill jag berätta lite om det redskap som ger mig mest inspiration och motivation att baka - min KitchenAid! Jag har i många år dreglat över olika sorters hushållsmaskiner, men eftersom de är så dyra och jag bodde hemma tills för ett år sedan var det inte värt att köpa en egen ännu. Jag nöjde mig med den gamla köksmaskinen och elvispen vi hade hemma, men de uppnådde nog inte riktigt den standarden jag ville..

När jag gick sista året i gymnasium började jag fundera på vad jag skulle önska mig i studentexamens gåva. Eftersom jag har två äldre systrar som har blivit studenter visste jag att hela släkten gärna samlar ihop sig och ger en stor gåva, istället för många små. Jag bestämde mig då för att önska mig en KitchenAid! Färgvalet blev svårare än jag trodde, eftersom det fanns så många fina färger att välja mellan. Men eftersom jag ännu bodde hemma då och inte visste hurudant kök jag skulle ha i framtiden, tog jag det säkra före det osäkra och önskade mig en vit maskin.

Efter att nu ha vant mig att baka med min kära KitchenAid, kan jag inte förstå hur jag inte blev galen på de gamla maskinerna jag använde mig av tidigare. Första gången jag använde maskinen hann jag  inte ens med nästa steg i receptet förrän äggen och sockret var perfekt uppvispade. Jag kan inte annat än säga: "Once you go KitchenAid, you never go back".






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar