lördag 26 oktober 2013

Välkommen!

Hej och välkommen till min blogg! Här kommer jag att publicera bilder och recept på sådant som jag bakar till släkt och vänner. Bakning har sedan många år varit ett stort intresse för mig, men det är först under senare åren som jag har börjat försöka mig på lite mer avancerade recept som t.ex. macarons och sugarpaste tårtor. I och med det började jag också ta bilder på allt jag bakade och nu vill jag ha en plats där jag kan samla allt jag bakar!

Som det kanske framgår i bloggen är cupcakes mitt absoluta favoritbakverk - att både baka och äta. Eftersom det är så roligt att kunna variera smak och dekoration och ärligt talat, vem skulle kunna motstå en egen liten kaka med massor av frosting?!

Jag skulle vilja kunna baka oftare, men mitt dilemma har varit att jag inte sedan vet vad jag skall göra med alla bakverk - hemskt problem jag vet! Nu tänkte jag därför försöka utöka vem jag bakar till, så att jag inte kan baka endast då jag själv ordnar fest eller dylikt. Jag vill att mina vänner och bekanta skall sluta välja ur butikernas begränsade urval. Istället skall de berätta sina önskemål för mig - så att jag får baka just vad de vill ha till deras kommande fester. Med andra ord vill jag slå två flugor i en smäll, de får hembakta bakverk och jag får orsak att baka oftare!



4 kommentarer:

  1. jeee, så stolt! kommer o bli ännu tjockare nu när ja får se alla fina bilder :) ..... alltså int av bilderna utan för att ja då vill laga dom själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :) haha jo, o ja kommer ju o bli en tjokis när ja ska smaka om allt godkänns ;D

      Radera