torsdag 23 januari 2014

Blåa cake pops

När jag bakade en tårta som innehöll blåa kakbotten så blev det ett kakbotten över, så jag bestämde mig för att göra cake pops av det. Jag improviserade lite och använde av sådant som jag hade hemma, jag hade lite färskost, lime och kokosflingor som jag tyckte passade bra ihop. Så jag rullade bollar av smeten, placerade dem på avklippta sugrör och rullade dem i kokosflingor.



Cake pops:

överbliven kaka

100 g färskost
1 lime
(blå färg)

kokosflingor

Smula kakbottnet till små smulor, blanda i färskosten och skal och saft från en lime. Blanda till en slät massa, rulla sedan bollar av det och placera varje boll på ett avklippt sugrör. Rulla bollarna i kokosflingor så att hela bollen blir täckt. Förvara i kylskåp tills servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar