torsdag 26 december 2013

Bakredskap

Jag blir hela tiden mer och mer ivrig på att testa på invecklade recept och jag vill lära mig nya tekniker. Det är drygt 1,5 år sedan jag för första gången gjorde något med sugarpaste och då köpte jag lite nödvändiga redskap (blom-utstickare och pastafärger). Men fastän jag skulle ha kunnat köpa en massa olika sorts redskap, så höll jag mig eftersom det mesta kostade ganska mycket. Sedan dess har jag mest använt mig av sådant som jag har hemma, t.ex. vanliga knivar och skedar när jag arbetar med sugarpaste.

Men nu är det slut på det och jag har väldigt stor lust att baka en massa med sugarpaste för tillfället! För min pojkvän och mina systrar skämde bort mig den här julen och gav mig en massa bakredskap. Av mina systrar fick jag härliga bakskålar, ett cupcakes förkläde, två olika stora slickepottar och massa olika sorts dekorations"stickor". Med min pojkvän har jag sett på mycket tv-program där de gör otroliga kakor och han har snappat upp alla redskap jag har babblat om medan vi har sett på programmen. Av honom fick jag en förvaringsbox för bakredskap, en sockertermometer, glitter dust + pensel,  kavel, blomkupor, smoothener och redskap att göra mönster i sugarpasten med.

Jag är så glad över alla de här sakerna och det kommer att underlätta mitt bakande och förhoppningsvis ta det till en helt ny nivå! Tack för att ni vet precis vad som gör mig glad och ivrig!

2 kommentarer: